lördag 23 augusti 2008

Vilken himla tur att man inte är katolik...

En gång i tiden tänkte vi, sambon och jag, att vi skulle föröka oss och bidra till att uppfylla jorden. Men så upptäckte vi att den egna förmågan räckte inte till, så vi stegade in på Sophiahemmets IVF-mottagning, där drottning Sophias egen förgyllda devis i entréhallen förkunnar: ”Allt till Guds ära”. Just, så!

Jag blev med tiden bebådad med två vackra söner, (Oh, vad jag älskar dem!) Låt vara att de är “oäkta barn”, ogifta som vi är, men de tillkom med den allra största kärlek och genom garanterat obefläckad avlelse.

Idag läser jag tidningen Dagen och ser att Papa i Vatikanen fortfarande inte är nöjd. Jag kan bara konstatera att han och jag inte är ett dugg överens om den konstgjorda befruktningens välsignelse. Nå, ja. Vilken himla tur att man inte är katolik!

Benkes den 16:e uppfattning i frågan kan du ta del av här


Inga kommentarer: